Preview

Power engineering: research, equipment, technology

Advanced search

MODELLING OF EMERGENCY OPERATION IN ELECTRIC NETWORKS FEEDING RAILROAD TRACTION SUBSTATIONS

https://doi.org/10.30724/1998-9903-2017-19-1-2-64-74

Abstract

The methods and algorithms providing modeling of emergency operation are necessary for the solution of designing and operation of railway power supply systems of alternating current. These methods shall meet the following requirements: modeling adequacy and accuracy; result’s reliability; universality.

About the Authors

V. P. Zakaryukin
Irkutsk State Transport University
Russian Federation


A. V. Kryukov
Irkutsk State Transport University; Irkutsk National Research Technical University
Russian Federation


E. A. Alekseenko
East Siberian directorate - structural division of Transpower JSC Russian Railway
Russian Federation


References

1. Марквардт К.Г. Электроснабжение электрифицированных железных дорог. М.: Транспорт, 1982. 528 с.

2. Steimel A. Electric traction motive power and energy supply. Basics and practical experience. München: Oldenbourg Industrieverlag, 2008. 334 p.

3. Energieversorgung elektrischer bannen / H. Biesenack, E. Braun, G. George, etc. / Wiesbaden: B.G. Teubner Verlag. 2006. 732 p.

4. Герман Л.А., Шаров А.В. Расчет токов короткого замыкания в тяговых сетях переменного тока железных дорог // Электричество. 2003. № 3. С. 27-34.

5. Герман Л.А., Герман В.Л. Автоматизация электроснабжения тяговой сети переменного тока. М.: Московский государственный университет путей сообщения, 2014. 173 с.

6. Быкадоров А.Л., Муратова-Милехина А.С. Метод определения места короткого замыкания в тяговых сетях переменного тока на основе информационных технологий // Транспорт-2013. Ростов-на-Дону, 2013. С. 138-139.

7. Герман Л.А., Кишкурно К.В., Субханвердиев К.С. Оценка погрешности расчета токов короткого замыкания в тяговой сети переменного тока // Электроника и электрооборудование транспорта. 2017. № 1. С. 5-10.

8. Детализация структуры тяговых сетей переменного тока в задачах моделирования и расчета параметров петли короткого замыкания / А.Л. Быкадоров, Т.А. Заруцкая, И.В. Гаврилов и др. // Электроника и электрооборудование транспорта. 2015. № 4. С. 7-12.

9. Быкадоров А.Л., Заруцкая Т.А., Муратова-Милехина А.С. Анализ взаимного влияния параметров тяговой сети переменного тока на полное сопротивление петли короткого замыкания // Вестник транспорта Поволжья. 2013. № 5(41). С. 5-11.

10. Закарюкин В.П., Крюков А.В. Сложнонесимметричные режимы электрических систем. Иркутск: Изд-во Иркут. ун-та, 2005. 273 с.

11. Закарюкин В.П., Крюков А.В. Мультифункциональный подход к моделированию электроэнергетических систем // Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. 2013. № 4(40). С. 100-107.

12. Zakaryukin V.P., Kryukov A.V. Intelligent Traction Power Supply System // The power grid of the future / Proceeding № 2. Otto-von-Guericke University Magdeburg. Magdeburg. 2013. P. 44-48.


Review

For citations:


Zakaryukin V.P., Kryukov A.V., Alekseenko E.A. MODELLING OF EMERGENCY OPERATION IN ELECTRIC NETWORKS FEEDING RAILROAD TRACTION SUBSTATIONS. Power engineering: research, equipment, technology. 2017;19(1-2):64-74. (In Russ.) https://doi.org/10.30724/1998-9903-2017-19-1-2-64-74

Views: 506


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1998-9903 (Print)
ISSN 2658-5456 (Online)